EKOTURIZAM (273351)

Nositelj kolegija

Opis kolegija

Cilj kolegija je steći teorijska i praktična znanja o resursnoj i razvojnoj osnovi ekoturizma. Putem kolegija studenti će se upoznati s utjecajem ekoturizma na okruženje, te naučiti osmišljavati ekoturističku ponudu temeljenu na prirodnim ljepotama i zaštićenim dijelovima Hrvatske.

Vrsta kolegija

ECTS: 4.00

Surealizator
Ocjenjivanje

Dovoljan (2): 60 – 69 %
Dobar (3): 70 – 79 %
Vrlo dobar (4): 80 – 89 %
Izvrstan (5): 90 – 100 %

Ishodi učenja i način provjere

Ishod učenja
Prepoznati značaj zaštićenih dijelova prirode kao temelja razvoja ekoturizma
Integrirati gospodarske, okolišne, kulturne i društvene potencijale u razvoj ekoturizma
Ocijeniti ulogu pojedinih institucija i razvojnih dokumenata u funkciji razvoja ekoturizma
Kreirati SWOT analizu čimbenika za određenu regiju i prijedloge različitih programa za ekoturističke aktivnosti
Argumentirati mišljenje vezano uz ekoturizam

Način rada

Obaveze nastavnika

Nakon bodovanja pojedine aktivnosti, konačan broj bodova upisuje se kao konačna ocjena u ISVU sustav.
Seminar iz predmeta piše se na slobodno odabranu ili ponuđenu temu iz predmetnog područja.
Konzultacije sa studentom održavaju se prema dogovoru.
Ocjenjivanje pojedinih aktivnosti se provodi prema brojčanom sustavu, prema tablici Kriteriji ocjenjivanja.

Obaveze studenta

Znanje studenata se provjerava i ocjenjuje tijekom razdoblja izvođenja predmeta i to u segmentu pohađanja (70%) i aktivnosti na nastavi i vježbama, sudjelovanja na terenskoj nastavi, te izradi i izlaganju seminarskog rada na odabranu temu.
- sudjelovanje u nastavi (predavanja, vježbe i terenska nastava) – minimalno 10 bodova, maksimalno 30 bodova
- izrada i izlaganje seminarskog rada – minimalno 25, a maksimalno 70 bodova
Studenti dobivaju na uvid kriterije za ocjenu seminara u kojima se boduju ključni i sastavni dijelovi seminara, te ključni i sastavni kriteriji za usmeno izlaganje seminara. Oba seta seminarskih kriterija jasno su razrađena i transparentna, te uključuju teorijsku podlogu i očekivani praktično-istraživački doprinos. Seminar u pismenom obliku piše se prema Uputstvima za pisanje završnih i seminarskih radova i dostavlja se voditeljici predmeta na e-mail. Usmeno izlaganje seminara odvija u formi usmenog ispita tijekom kojeg predmetni nastavnici postavljaju pitanja teorijskog i praktično-istraživačkog karaktera.

Izvedbeni plan nastave

Poveznica na Izvedbeni plan nastave

Oblici nastave Mjesto izvođenja nastave
P V S
1 PREDAVANJA Predavaona
1.1 Ekoturizam: osnovni pojmovi i definicije. Načela ekoturizma. Usporedba s pojmom održivog turizma. Određivanje prihvatnog kapaciteta ekoturizma u modelu održivog turističkog razvoja. 3
1.2 Povijesni razvoj i trendovi u ekoturizmu u Hrvatskoj i Europi. Počeci razvoja ekoturizma u Hrvatskoj. Institucionalizacija ekoturizma u visokom obrazovanju. 2
1.3 Resursna osnova za razvoj ekoturizma. Zaštićena područja u svijetu i njihova uloga u razvoju ekoturizma- vrste zaštićenih područja, rasprostranjenost u svijetu, glavna područja po kontinentima - UNESCO-va prirodna baština, glavni nacionalni parkovi, parkovi prirode i ostala zaštićena područja. 2
1.4 Zaštićena područja u Republici Hrvatskoj. Nacionalni parkovi u Hrvatskoj, parkovi prirode, ostala zaštićena područja u Hrvatskoj. Natura 2000 i ekoturizam. Agenda 21 – Rio, Povelja o ekološki prihvatljivom turizmu. 2
1.5 Glavne strategije i planovi razvoja ekoturizma u Hrvatskoj Primjeri dobre prakse. 2
1.6 Ruralni turizam kao osnova za razvoj ekoturizma. Ekološka poljoprivreda i značaj ekološke proizvodnje kao atrakcijske osnove u organiziranju ruralnih turističkih aktivnosti. 3
1.7 Osmišljavanje turističke ponude temeljene na ekološkoj proizvodnji. Važnost ekoagroturizma za ruralni razvoj. Ekoturizam i zdrava hrana. 2
1.8 Utjecaj ekoturizma na lokalno područje: gospodarstvo, okoliš, kultura i društvo. Interpretacija okoliša u ekoturizmu. 2
1.9 Ekoturizam i poticanje poduzetništva. Ekoturistička gospodarstva. Primjeri dobre prakse u Hrvatskoj. 3
1.10 Ekološki menadžment. Dimenzije i sustav ekološkog menadžmenta. Marketing u ekoturizmu. Marketing mix kao pretpostavka za uspješnu promociju, plasiranje i prodaju ekološki proizvedenih proizvoda na obiteljskim gospodarstvima. 3
1.11 Razvoj ekoturističkih proizvoda. Standardi kvalitete i označavanje u ekoturizmu. Ekološki znak za kvalitetu. Eko- sajmovi. 2
1.12 Tržište ekoturizma. Segmentacija tržišta u ekoturizmu. Pregled dosadašnjih istraživanja ekoturističke ponude i potražnje. 5
1.13 Politika i ekoturizam: prostorno planiranje u turizmu, prometna politika, regionalna politika. Ekološki ciljevi nacionalnih politika turizma. Politika nevladinih organizacija. 3
1.14 Zakonodavni okvir za razvoj ekoturizma. Instrumenti kontrole razvoja ekoturizma. Prikaz postojećih primjera dobre prakse. 3
1.15 Profil i karakteristike ekoturista. Motivacija i potrebe ekoturista. Ekodestinacije i ekonaselje. Ekosela. Ekoturističko vođenje. 3
2 VJEŽBE
2.1 Istraživanja u ekoturizmu. Studije slučaja. Istraživački doprinosi i glavne istraživačke teme o ekoturizmu. Strategije razvoja turizma i ekoturizma. Ostali razvojni dokumenti na nacionalnom i lokalnom nivou. 5
2.2 Terenska nastava Terenska nastava uključuje posjet ekoturističkoj lokaciji, sudjelovanje na predavanju, radionici, konferenciji, manifestacijama i ostalim prilikama koje sadržajno nadopunjuju nastavu. 5
3 SEMINARI Predavaona
3.1 Izrada seminarskog rada. Studenti istražuju i pišu temu seminarskog rada: „Mogućnosti razvoja ekoturizma u domicilnoj županiji“ koji uključuje analizu postojećih oblika turizma, organizaciju turističkog sustava, dionike u turizmu i ruralnom turizmu, značaju ekoturizma, resursnu osnovu za razvoj ekoturizma, daljnji razvoj postojećih i novih proizvoda i usluga koji se temelje na osnovnim načelima održivosti i ekološkim načelima. Studenti kreiraju inventar privlačnosti i SWOT analizu ekoturističke destinacije. Za izradu seminarskog rada studenti će dobiti smjernice, osnovne izvore podataka i mentorsku podršku. 10
40 10 10

Obvezna literatura

  1. Bilen, M. (2011): Turizam i okoliš: Ekonomsko-geografski pristup izučavanju problematike), Mikrorad d.o.o., Zagreb. 2. Geić, S. (2011): Menadžment selektivnih oblika turizma, Split: Sveučilište u Splitu. 3. Klarić Z., Gatti, P. (2006): Ekoturizam u: Hrvatski turizam: plavo, bijelo, zeleno/ Sanda Čorak i sur. Zagreb, Institut za turizam (Znanstvena edicija Institut za turizam; knj. 3), str. 149-166. 4. Müller H., 2004: Turizam i ekologija, povezanost i područja djelovanja, Masmedia, Zagreb. 5. Zbornik radova 2. Kongresa eko i održivog turizma. Dostupno na: http://www.lux-promocija.com/static/pdf/Zbornik%20radova_2%20Kongresa%20eko%20i%20odrzivog%20turiz ma%20(1).pdf 6. Wearing, S., Neil, J. (2000), Ecotourism, Impacts, Potentials and Possibilities,Oxford: Butterworth-Heinemann, UK.

Preporučena literatura

  1. Brčić-Stipčević, V., Petljak, K., Renko, S.(2010): Ekoagroturizam – pokretač održivog razvoja turizma, Ekonomski fakultet Zagreb. Dostupno na: https://www.researchgate.net/publication/228357869_EKOAGROTURIZAM- POKRETAC_ODRZIVOG_RAZVOJA_TURIZMA 2. Carić (2012): ODRŽIVI turizam u deset koraka: planiranje održivog turizma zasnovanog na baštini i prirodnom naslijeđu: priručnik za upravljanje i razvijanje turističkih regija, destinacija i proizvoda, Zagreb. 3. Ćurić, K. : Promišljanje razvoja ekoturizma i ekološke poljoprivrede, Praktični menadžment, Vol. I, br. 1, str. 98.-100. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/file/101259 4. Jafari, J (2000): The Encyclopedia of Tourism, Routledge, Taylor & Francis Group, London. 5. Kevy, A. (2014): Eko marketing – radna bilježnica. 6. Miljak, T., Bačić, L., Kitić, M. ( 2012): Ekoturizam kao poticaj razvoja poduzetništva u turizmu na primjeru Republike Hrvatske, Učenje za poduzetništvo , Vol. 2 No. 2. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/clanak/192470#

Sličan kolegij na srodnim sveučilištima

  • Veleučilište u Virovitici, smjer: Menadžment ruralnog turizma

Prijava korisnika

Mrežna stranica koristi kolačiće (cookies). Kolačiće upotrebljavamo kako bismo personalizirali sadržaj i oglase, omogućili značajke društvenih medija i analizirali promet. Isto tako, podatke o vašoj upotrebi naše web-lokacije dijelimo s partnerima za društvene medije, oglašavanje i analizu, a oni ih mogu kombinirati s drugim podacima koje ste im pružili ili koje su prikupili dok ste upotrebljavali njihove usluge. Nastavkom korištenja naših internetskih stranica vi prihvaćate našu upotrebu kolačića. Polica privatnosti.