1 |
PREDAVANJA |
|
|
|
Predavaona |
1.1 |
Ekoturizam: osnovni pojmovi i definicije. Načela ekoturizma. Usporedba s pojmom održivog turizma. Određivanje prihvatnog kapaciteta ekoturizma u modelu održivog turističkog razvoja. |
3 |
|
|
1.2 |
Povijesni razvoj i trendovi u ekoturizmu u Hrvatskoj i Europi. Počeci razvoja ekoturizma u Hrvatskoj. Institucionalizacija ekoturizma u visokom obrazovanju. |
2 |
|
|
1.3 |
Resursna osnova za razvoj ekoturizma. Zaštićena područja u svijetu i njihova uloga u razvoju ekoturizma- vrste zaštićenih područja, rasprostranjenost u svijetu, glavna područja po kontinentima - UNESCO-va prirodna baština, glavni nacionalni parkovi, parkovi prirode i ostala zaštićena područja. |
2 |
|
|
1.4 |
Zaštićena područja u Republici Hrvatskoj. Nacionalni parkovi u Hrvatskoj, parkovi prirode, ostala zaštićena područja u Hrvatskoj. Natura 2000 i ekoturizam. Agenda 21 – Rio, Povelja o ekološki prihvatljivom turizmu. |
2 |
|
|
1.5 |
Glavne strategije i planovi razvoja ekoturizma u Hrvatskoj Primjeri dobre prakse. |
2 |
|
|
1.6 |
Ruralni turizam kao osnova za razvoj ekoturizma. Ekološka poljoprivreda i značaj ekološke proizvodnje kao atrakcijske osnove u organiziranju ruralnih turističkih aktivnosti. |
3 |
|
|
1.7 |
Osmišljavanje turističke ponude temeljene na ekološkoj proizvodnji. Važnost ekoagroturizma za ruralni razvoj. Ekoturizam i zdrava hrana. |
2 |
|
|
1.8 |
Utjecaj ekoturizma na lokalno područje: gospodarstvo, okoliš, kultura i društvo. Interpretacija okoliša u ekoturizmu. |
2 |
|
|
1.9 |
Ekoturizam i poticanje poduzetništva. Ekoturistička gospodarstva. Primjeri dobre prakse u Hrvatskoj. |
3 |
|
|
1.10 |
Ekološki menadžment. Dimenzije i sustav ekološkog menadžmenta. Marketing u ekoturizmu. Marketing mix kao pretpostavka za uspješnu promociju, plasiranje i prodaju ekološki proizvedenih proizvoda na obiteljskim gospodarstvima. |
3 |
|
|
1.11 |
Razvoj ekoturističkih proizvoda. Standardi kvalitete i označavanje u ekoturizmu. Ekološki znak za kvalitetu. Eko- sajmovi. |
2 |
|
|
1.12 |
Tržište ekoturizma. Segmentacija tržišta u ekoturizmu. Pregled dosadašnjih istraživanja ekoturističke ponude i potražnje. |
5 |
|
|
1.13 |
Politika i ekoturizam: prostorno planiranje u turizmu, prometna politika, regionalna politika. Ekološki ciljevi nacionalnih politika turizma. Politika nevladinih organizacija. |
3 |
|
|
1.14 |
Zakonodavni okvir za razvoj ekoturizma. Instrumenti kontrole razvoja ekoturizma. Prikaz postojećih primjera dobre prakse. |
3 |
|
|
1.15 |
Profil i karakteristike ekoturista. Motivacija i potrebe ekoturista. Ekodestinacije i ekonaselje. Ekosela. Ekoturističko vođenje. |
3 |
|
|
2 |
VJEŽBE |
|
|
|
|
2.1 |
Istraživanja u ekoturizmu. Studije slučaja. Istraživački doprinosi i glavne istraživačke teme o ekoturizmu. Strategije razvoja turizma i ekoturizma. Ostali razvojni dokumenti na nacionalnom i lokalnom nivou. |
|
5 |
|
2.2 |
Terenska nastava Terenska nastava uključuje posjet ekoturističkoj lokaciji, sudjelovanje na predavanju, radionici, konferenciji, manifestacijama i ostalim prilikama koje sadržajno nadopunjuju nastavu. |
|
5 |
|
3 |
SEMINARI |
|
|
|
Predavaona |
3.1 |
Izrada seminarskog rada. Studenti istražuju i pišu temu seminarskog rada: „Mogućnosti razvoja ekoturizma u domicilnoj županiji“ koji uključuje analizu postojećih oblika turizma, organizaciju turističkog sustava, dionike u turizmu i ruralnom turizmu, značaju ekoturizma, resursnu osnovu za razvoj ekoturizma, daljnji razvoj postojećih i novih proizvoda i usluga koji se temelje na osnovnim načelima održivosti i ekološkim načelima. Studenti kreiraju inventar privlačnosti i SWOT analizu ekoturističke destinacije. Za izradu seminarskog rada studenti će dobiti smjernice, osnovne izvore podataka i mentorsku podršku. |
|
|
10 |